Model pracy z uczniem przybywającym z zagranicy do obcego kraju (adaptacja ucznia cudzoziemca) jest integracyjnym model edukacyjnym wspierającym trudne doświadczenie jakim jest proces migracji i adaptacji dzieci (6-14 lat), pomoc integracyjnym społecznościom szkolnym oraz wszystkim uczniom w przeciwdziałaniu i łagodzeniu ryzyka niepowodzeń w szkole i przedwczesnego kończenia edukacji.
Zawiera on opis etapów pracy z uczniem przybywającym z zagranicy do obcego kraju (kultury) i rozpoczynającego naukę w nowym systemie edukacji. Obejmuje wszystkie etapy – od podjęcia decyzji o przeprowadzce za granicę do pierwszych kilku miesięcy w nowej szkole. Model angażuje również społeczność lokalną oraz kładzie duży nacisk na międzykulturowe podejście do nauczania i uczenia się oraz do procesów grupowych i indywidualnych w klasie.
Model jest autorskim pomysłem i w dużej mierze opiera się na bezpośrednich doświadczeniach partnerów projektu, przykładach dobrych praktyk w edukacji oraz części teoretycznej.
Model przeznaczony jest dla kadry zarządczej i pedagogicznej szkół podstawowych:
Na każdym kroku uwzględnione są oczekiwane zadania względem wszystkich stron zaangażowanych w proces adaptacji ucznia oraz obszary współpracy. Dodatkowo, omówiona zostaje rola Asystenta Międzykulturowego wspierającego proces adaptacyjny.
Model School Adapt został opracowany, aby rodziny migracyjne oraz dzieci w procesie adaptacji
Misją Fundacji jest inspirowanie siebie i innych w rozwoju dzieląc się wiedzą i doświadczeniem, dostarczanie naszym Klientom i Partnerom innowacyjnych metod i narzędzi do realizacji celów, partnerskie podejście, wiarygodność i profesjonalizm w dążeniu do sukcesów naszych Klientów.