Kwestionariusz KoMeT to elektroniczne narzędzie diagnostyczne służące do oceny kluczowych kompetencji trenerskich u menedżerów w wieku powyżej 45 lat, opracowane zgodnie z podejściem psychometrycznym. Jego celem jest określenie poziomu czternastu kompetencji, które są niezbędne do efektywnego prowadzenia szkoleń i warsztatów. Metoda ta pozwala na precyzyjną identyfikację obszarów, w których dany menedżer może się rozwijać, aby lepiej realizować funkcje trenerskie.
Test dostępny jest w formie elektronicznej, co umożliwia szybkie i wygodne przeprowadzenie diagnozy. Po zakończeniu badania automatycznie generowany jest Raport Kompetencyjny, który zawiera szczegółowe informacje na temat wyników i umożliwia stworzenie indywidualnego planu rozwoju dla uczestnika. Dzięki temu można efektywnie zaplanować ścieżkę rozwoju zawodowego w zakresie kompetencji trenerskich.
Kwestionariusz KoMeT został stworzony specjalnie z myślą o menedżerach powyżej 45 roku życia, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb tej grupy zawodowej. Narzędzie to jest odpowiedzią na zauważalny brak programów, które wspierają aktywność zawodową osób w wieku 45+ oraz pomagają im utrzymać się na rynku pracy, szczególnie w kontekście mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.
Test ma na celu również podniesienie świadomości przedsiębiorców na temat wartości, jaką mogą wnieść starsi pracownicy pełniący role trenerskie. Wiele firm nie dostrzega potencjału, jaki drzemie w osobach 45+ w kontekście przekazywania wiedzy i rozwijania umiejętności innych pracowników. Dzięki takim narzędziom, organizacje mogą lepiej wykorzystywać potencjał doświadczonych pracowników na stanowiskach menedżerskich i trenerskich.
Kwestionariusz KoMeT pozwala na określenie poziomu czternastu kompetencji trenerskich, kluczowych dla efektywnego prowadzenia szkoleń podzielonych na dwie grupy: kompetencji ogólnych (9) oraz kompetencji specyficznych (5).
Kompetencje ogólne | |
komunikacja | aktywne słuchanie |
budowanie relacji | autoprezentacja |
kreatywność | myślenie analityczne |
zarządzanie emocjami | zarządzanie sobą w czasie |
rozwój osobisty | |
Kompetencje specyficzne | |
przygotowanie szkolenia | zarządzanie procesem grupowym |
prowadzenie szkolenia | zarządzanie indywidualnym procesem uczenia |
budowanie marki osobistej |
Kwestionariusz składa się z 70 twierdzeń, odnoszących się do różnych cech i umiejętności istotnych w przekazywaniu wiedzy i dzieleniu się doświadczeniem podczas pracy w obszarach związanych z pracą trenera. Po ustosunkowaniu się do wszystkich twierdzeń, generowana jest automatycznie zindywidualizowana informacja zwrotna – Raport Kompetencyjny. Raport zawiera opis uzyskanych wyników – poziomów poszczególnych kompetencji trenerskich oraz wskazanie potrzeb szkoleniowych i rozwojowych. Uzyskane w narzędziu indywidualne wyniki osoby badanej są prezentowane zarówno w formie wartości liczbowych, jaki i krótkich opisów charakteryzujących specyfikę uzyskanych wyników.
Misją Fundacji jest inspirowanie siebie i innych w rozwoju dzieląc się wiedzą i doświadczeniem, dostarczanie naszym Klientom i Partnerom innowacyjnych metod i narzędzi do realizacji celów, partnerskie podejście, wiarygodność i profesjonalizm w dążeniu do sukcesów naszych Klientów.