Jeśli realizują Państwo działania z zakresu doradztwa zawodowego w szkole i są zainteresowani otrzymaniem dostępu do pakietu narzędzi i metod pracy z wykorzystaniem technologii komputerowej dla doradców zawodowych, nauczycieli koordynujących doradztwo zawodowe w szkołach, pedagogów i psychologów, zapraszamy do udziału w pilotażu Elektronicznego narzędzia diagnostycznego do badania predyspozycji oraz umiejętności zawodowych uczniów.
Polska Fundacja Ośrodków Wspomagania Rozwoju Gospodarczego „OIC Poland”
z siedzibą w Lublinie serdecznie zaprasza do udziału w pilotażu Elektronicznego narzędzia diagnostycznego do badania predyspozycji oraz umiejętności zawodowych uczniów klas 7 i 8 szkoły podstawowej, szkoły średniej oraz 3 klasy gimnazjum w ramach projektu „Rozwijanie Ścieżek Kariery poprzez Doradztwo Zawodowe – guidEU” realizowanego w międzynarodowym partnerstwie (Polska, Cypr, Hiszpania, Turcja) w ramach programu Erasmus +.
Skuteczność oddziaływań aktywizujących ze strony doradcy zawodowego zależy od jego przygotowania merytorycznego i metodycznego. Projekt guidEU oferuje szkołom wsparcie metodyczne procesu rozpoznawania predyspozycji zawodowych uczniów, pomocy przy wyborze zawodu oraz obrania odpowiedniego kierunku rozwoju poprzez gotowy pakiet narzędzi pracy i metod pracy doradcy zawodowego z wykorzystaniem technologii komputerowej.
Pakiet narzędzi guidEU zawiera:
- Elektroniczne narzędzie diagnostyczne do badania predyspozycji oraz umiejętności zawodowych uczniów klas 7 i 8 szkoły podstawowej oraz szkoły średniej.
- Gra “Poznaj rynek pracy”. Elektroniczna wersja gry planszowej będąca gotowym narzędziem do wykorzystania w zajęciach doradztwa zawodowego z uczniami, które pomoże im poznać i zrozumieć rynek pracy.
- Pakiet szkoleniowy składający się z gotowych materiałów do pracy z uczniami wraz ze scenariuszami lekcji uwzględniającymi ww. produkty projektu guidEU, instrukcje obsługi elektronicznych narzędzi oraz plan działania dla ucznia.
W miesiącach styczeń – marzec br. w krajach partnerskich trwa pilotaż wstępnej wersji Narzędzia diagnostycznego do badania predyspozycji oraz umiejętności zawodowych uczniów klas 7 i 8 szkoły podstawowej, szkoły średniej oraz 3 klasy gimnazjum. Narzędzie zostanie przetestowane przez 2400 uczniów w różnych szkołach w 4 krajach partnerskich.
W związku z powyższym pragniemy zaprosić Państwa do udziału w pilotażu narzędzia w Polsce. Uczestnicząc w pilotażu, otrzymają Państwo zaświadczenia/certyfikaty udziału w projekcie (zaświadczenie dla Szkoły oraz zaświadczenie imienne dla koordynatora/ osoby odpowiedzialnej za koordynację pilotażu w danej szkole) oraz bezpłatny dostęp do finalnych wersji narzędzi oraz pozostałych materiałów po zakończeniu pilotażu. Narzędzie jest w fazie testowej co oznacza iż użytkownik nie otrzyma raportu zwrotnego.
Korzyści z uczestnictwa w pilotażu:
- otrzymanie formalnego potwierdzenia udziału w testach w formie zaświadczenia
- dostęp do narzędzia diagnostycznego wspierającego proces rozpoznawania predyspozycji i zainteresować zawodowych młodzieży uczącej się (uczniów szkół podstawowych i średnich) w pracy doradcy zawodowego
- dostęp do gry „Poznaj rynek pracy” zwiększającą znajomość rynku pracy
- dostęp do Pakietu metodycznego zawierającego gotowe scenariusze lekcji, aktywności dotyczące planowania kariery i rozpoznawania predyspozycji zawodowych w zależności od etapu rozwoju, w jakim znajduje się uczeń
- poszerzenie wiedzy z zakresu doradztwa zawodowego w oparciu o ekspertyzę partnerów projektu
Pilotaż narzędzia diagnostycznego trwa do końca marca br. Aby uzyskać więcej informacji oraz zgłosić swój udział w pilotażu prosimy o kontakt do dnia 08.02.2019 pod numerem telefonu: 81 710 46 40 oraz na adres e-mail: anna.bartosiewicz@oic.lublin.pl.