Nasze produkty

Produkty

Narzędzie elektroniczne do diagnozowania preferowanego stylu uczenia się oraz procesów poznawczych starszych dzieci – PRO-LEARN Teens

Narzędzie elektroniczne do diagnozowania preferowanego stylu uczenia się oraz procesów poznawczych starszych dzieci – PRO-LEARN Teens

Czym jest Narzędzie elektroniczne do diagnozowania preferowanego stylu uczenia się oraz procesów poznawczych starszych dzieci – PRO-LEARN Teens?

Narzędzie PRO-LEARN Teens umożliwia diagnozę dwóch kluczowych obszarów funkcjonowania uczniów w wieku od 11 do 14 lat:

  • Procesy poznawcze – pamięć, uwaga, myślenie oraz spostrzeganie,
  • Style uczenia się – wzrokowy, słuchowy, czytanie-pisanie, kinestetyczny.

Kwestionariusz PRO-LEARN Teens stworzono bazując na powszechnie znanej w psychologii procedurze psychometrycznej.

Test składa się z dwóch części:

  • badanie unikalnego stylu uczenia się – test samooceny,
  • ocena zdolności poznawczych – zestaw gier i zadań sprawdzających pamięć, uwagę, spostrzeganie i myślenie, takich jak ukryte elementy, dźwięki i opowieści.

Wykonanie zadań oraz ocena twierdzeń w kwestionariuszu PRO-LEARN Teens pozwala na określenie poziomów procesów poznawczych oraz preferowanego stylu uczenia się ucznia. Test wypełnia samodzielnie uczeń w wieku od 11 do 14 lat.

Po zakończeniu testu online, system automatycznie przelicza wyniki na skalę znormalizowaną i generuje indywidualny raport z informacją zwrotną. Raport zawiera wskazówki dla ucznia dotyczące efektywnego uczenia się oraz zalecenia dla rodziców i nauczycieli na temat wspierania rozwoju dziecka i optymalnych metod nauczania.

 

Dla kogo jest Narzędzie PRO-LEARN Teens?

Narzędzie jest przeznaczone dla nauczycieli, specjalistów szkolnych w szkołach podstawowych, uczniów oraz rodziców.

 

Korzyści

Znajomość funkcjonowania dziecka w obszarach procesów poznawczych i stylów uczenia się jest kluczowa. Umożliwia rodzicom, nauczycielom i wychowawcom podejmowanie działań wspierających rozwój intelektualny nastolatka, wdrażanie odpowiednich metod nauczania oraz opracowanie skutecznych programów wsparcia edukacyjnego. Natomiast dla nastolatka oznacza to bardziej efektywne uczenie się i lepsze funkcjonowanie w środowisku szkolnym.

Narzędzie PRO-LEARN Teens oferuje wygodę przeprowadzenia badania w dowolnym czasie i formie elektronicznej, a także automatyczną informację zwrotną, co zwiększa jego użyteczność i dostępność.

 

Z czego składa się Narzędzie PRO-LEARN Teens?

Test PRO-LEARN Teens obejmuje następujące elementy:

  1. Informacja wstępna
  2. Metryczka – zawierająca podstawowe dane o badanym nastolatku
  3. Indywidualny kod/token – umożliwiający kontynuację przerwanego badania, ponowne zalogowanie się do ukończonego testu oraz odczytanie informacji zwrotnej
  4. Diagnoza stylów uczenia się – ocena szeregu twierdzeń dotyczących sposobów uczenia się, przy użyciu sześciostopniowej skali od „Zdecydowanie się nie zgadzam” do „Zdecydowanie się zgadzam”
  5. Diagnoza procesów poznawczych – oparta na 17 grach przypisanych do 4 procesów poznawczych, które oceniają pamięć, uwagę, myślenie i spostrzeganie
  6. Raport z informacją zwrotną

Każdy z wymiarów stylów uczenia się mierzony jest przez 6 itemów, a każdy proces poznawczy przez 4 lub 5 gier. Kwestionariusz PRO-LEARN Teens składa się łącznie z 28 pozycji testowych oraz 17 gier (każda z nich zawiera 5 lub 10 rund – łącznie 135 rund).

Po ukończeniu gier i wypełnieniu testu online, system automatycznie przelicza wyniki na skalę znormalizowaną. Na ekranie komputera badanego pojawia się możliwość pobrania raportu, który zawiera szczegółowe informacje zwrotne na temat procesów poznawczych i stylów uczenia się.

Raport obejmuje:

  • Zakres badania Kwestionariusza PRO-LEARN Teens
  • Poziomy czterech procesów poznawczych wraz z ich interpretacją
  • Opis dwóch dominujących stylów uczenia się
  • Wskazówki dla nastolatka dotyczące indywidualnych kierunków rozwoju zdolności intelektualnych oraz efektywnych metod nauki

 

Właściwości psychometryczne testu PRO-LEARN Teens

  • Aby opracować test przebadano 2395 dzieci w wieku 11-14 lat, w tym ponad 885 osób z Polski.
  • W celu potwierdzenia struktury narzędzia diagnozującego style uczenia się wykonano (z wykorzystaniem programu AMOS 27) serię konfirmacyjnych analiz czynnikowych (CFA) oddzielnie dla każdego kraju – uzyskane w ten sposób modele posiadały akceptowalne wskaźniki dopasowania (m.in. RMSEA, PClose) i pozwalały potwierdzić zakładaną teoretycznie strukturę narzędzia (potwierdzenie trafności narzędzia).
  • Zadanie do diagnozy procesów poznawczych zostały opracowane przez zespół ekspertów psychologów oraz poddane procedurze oceny trafności z wykorzystaniem metody sędziów kompetentnych.
  • Standaryzacja na próbie polskiej – test posiada polskie normy, wyrażone w skali stenowej, na bazie których zbudowano informację zwrotną.
  • Sprawdzona rzetelność – w Polsce współczynniki alfa Cronbacha dla wymiarów diagnozujących style uczenia się 0,67 do 0,73.

Zapraszamy do skorzystania z narzędzia PRO-LEARN Teens!

Skip to content