Mój dom — kompleksowy program wsparcia wychodzenia z bezdomności w oparciu o wzorzec włoski
O projekcie
CEL: Zwiększenie efektywności i podniesienie jakości systemu rozwiązywania problemu bezdomności poprzez opracowanie i wdrożenie GMINNEGO MODELU WYCHODZENIA Z BEZDOMNOŚCI zawierającego wystandaryzowane kompleksowe usługi skierowane do osób bezdomnych w oparciu o model włoski i we współpracy z partnerem ponadnarodowym .
Proponowane rozwiązanie przewiduje przygotowanie GMINNEGO MODELU WYCHODZENIA Z BEZDOMNOŚCI zawierającego wystandaryzowane kompleksowe usługi skierowane do osób bezdomnych, składającego się na komponenty:
- Współpraca wielosektorowa – ramy lokalnego porozumienia różnych instytucji (gminna/OPS/NGO/służba zdrowia/policja/straż miejska/kuratorzy) na rzecz osób bezdomnych
- Model zintegrowanych usług w obszarach:
-
- INTERDYCYPLINARNEJ PRACY SOCJALNEJ
- ZDROWIA ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM ZDROWIA PSYCHICZNGO;
- WSPARCIA PSYCHOLOGICZNEGO;
- UZALEŻNIEŃ;
- POMOCY PRAWNEJ;
- REINTEGRACJI SPOŁECZNA;
- EDUKACJI;
- AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ;
- MIESZKALNICTWA TRENINGOWEGO;
- MENTORINGU (ASYSTENTURY )WSPIERAJĄCEGO WYJŚCIE Z BEZDOMNOŚCI
- Program wspólnych szkoleń dla pracowników instytucji pomocy i integracji społecznej, rynku pracy, policji, kuratorów sądowych, ngo
- Program szkoleń dla mentorów wspierających wyjście z bezdomności
Proponowane rozwiązania nie wymagają zmian w prawie, możliwe są do adaptacji w istniejącym porządku prawnym i są jednocześnie możliwe do implementacji w całej Polsce, bez dalszych dostosowań.
Wartością dodaną współpracy ponadnarodowej będzie:
+ nawiązanie współpracy ponadnarodowej pomiędzy parterami
+ zdobycie nowego doświadczenia przez pracowników / ekspertów partnerów
+ ograniczona faza testowania rozwiązania dzięki sprawdzonym doświadczeniom partnera ponadnarodowego
Mój dom — kompleksowy program wsparcia wychodzenia z bezdomności w oparciu o wzorzec włoski
Oferta i dokumenty
Grupy docelowe:
1) użytkownicy rozwiązania – partnerzy projektu:
Fundacja OIC Poland Podmiot Ekonomii Społecznej (PES) i instytucja rynku pracy
Gmina Miejska Biała Podlaska (MBB)- JST
2) instytucje / osoby niezbędne do wdrożenia wypracowanego rozwiązania tj.
- kuratorzy sądowi
- organizacje pozarządowe
- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Białej Podlasce (jednostka podległa MBB) MOPS
- placówki systemu opieki zdrowotnej
- policja i straż miejska
Oraz pracownicy i eksperci w/w instytucji (22 os, 60 % K)
3) ostateczni odbiorcy to bezdomni według definicji ETHOS tj:
- Osoby żyjące bez dachu nad głową, żyjące w przestrzeni publicznej np. noclegownie,
- Osoby bez miejsca zamieszkania osoby przebywające w schroniskach dla bezdomnych, w schroniskach dla kobiet, schroniskach dla imigrantów, osoby opuszczające instytucje penitencjarne/karne/szpitale, instytucje opiekuńcze, osoby otrzymujące długookresowe wsparcie z powodu bezdomności – specjalistyczne zakwaterowanie wspierane,
- Osoby z niezabezpieczonym zakwaterowaniem np. osoby z nakazem eksmisji,
- Osoby żyjące w nieodpowiednich warunkach mieszkaniowych np. konstrukcje tymczasowe,
w tym:
osoby posiadające obywatelstwo polskie zamieszkujące na terytorium Polski i osoby powracające z migracji, cudzoziemcy przebywający na terytorium polski (w tym ofiary handlu ludźmi).
Mój dom — kompleksowy program wsparcia wychodzenia z bezdomności w oparciu o wzorzec włoski
Aktualności
Mój dom — kompleksowy program wsparcia wychodzenia z bezdomności w oparciu o wzorzec włoski
Harmonogram wsparcia
Zadania:
- Przygotowanie rozwiązania we współpracy z partnerem ponadnarodowym – IV-X.2019 r.
- Testowanie wypracowanego rozwiązania na grupie docelowej projektu, ze wsparciem partnera ponadnarodowego – XI.2019-III.2021 r.
- Analiza efektów testowanego rozwiązania z uwzględnieniem opinii eksperta/ów oraz wsparcia partnera ponadnarodowego – IV-V.2021 r.
- Opracowanie z partnerem ponadnarodowym ostatecznej wersji wdrożeniowej produktu z uwzględnieniem wyników testowania i przeprowadzonej analizy – VI-VII 2021 r.
- Wdrożenie rozwiązania do praktyki, ze wsparciem partnera ponadnarodowego – VII-IX.2021 r.
- Wypracowanie rekomendacji dla instytucji użytkownika w celu zapewnienia skutecznej trwałości stosowania wypracowanego rozwiązania, ze wsparciem partnera ponadnarodowego – VI-VIII 2021 r.
Produkty:
- WSPÓŁPRACA WIELOSEKTOROWA – ramy lokalnego porozumienia różnych instytucji (gminna/OPS/NGO/służba zdrowia/policja/straż miejska/kuratorzy) na
rzecz osób bezdomnych
- MODEL ZINTEGROWANYCH USŁUG
- Program wspólnych szkoleń dla pracowników instytucji pomocy i integracji społecznej, rynku pracy, policji, kuratorów sądowych, ngo
- Program szkoleń dla mentorów wspierających wyjście z bezdomności
Rezultaty:
Liczba instytucji, które wdrożyły nowe rozwiązania dzięki współpracy z partnerem zagranicznym – 2 inst.
Liczba osób która podniesie kompetencje w zakresie działań w tym profilaktycznych na rzecz osób bezdomnych – 10 os
Liczba osób bezdomnych usamodzielnionych – 3 os
Liczba opracowanych rekomendacji wraz z instrukcją dla instytucji chcących wdrożyć rozwiązanie 1 szt.
HARMONOGRAM WSPARCIA UCZESTNIKÓW
- WSPARCIE PSYCHOLOGICZNE
Harmonogram wsparcia – wsparcie psychologiczne VII 2020 r.
Harmonogram wsparcia – wsparcie psychologiczne VIII 2020 r.
Harmonogram wsparcia – wsparcie psychologiczne IX 2020 r.
Harmonogram wsparcia – wsparcie psychologiczne X 2020 r.
Harmonogram_wsparcia_wsparcie psychologiczne XI 2020
Harmonogram_wsparcia_wsparcie psychologiczne I 2021
Harmonogram_wsparcia_wsparcie psychologiczne II 2021
Harmonogram_wsparcia_wsparcie psychologiczne XII 2020
Harmonogram_wsparcia_wsparcie psychologiczne III 2021
- TERAPIA UZALEŻNIEŃ
Harmonogram wsparcia – terapia uzależnień VII 2020 r.
Harmonogram wsparcia – terapia uzależnień VIII 2020 r.
Harmonogram wsparcia – terapia uzależnień IX 2020 r.
Harmonogram wsparcia – terapia uzależnień X 2020 r.
Harmonogram_wsparcia_terapia uzależnień I 2021
Harmonogram_wsparcia_terapia uzależnień XI 2020
Harmonogram_wsparcia_terapia uzależnień XII 2020
Harmonogram_wsparcia_terapia uzależnień II 2021
Harmonogram_wsparcia_terapia uzależnień III 2021
- DORADZTWO PRAWNE
Harmonogram wsparcia – doradztwo prawne VIII 2020 r.
Harmonogram wsparcia – doradztwo prawne IX 2020 r.
Harmonogram wsparcia – doradztwo prawne X 2020 r.
Harmonogram_wsparcia_doradztwo-prawne- I 2021
Harmonogram_wsparcia_doradztwo-prawne- II 2021
Harmonogram_wsparcia_doradztwo-prawne- III 2021
Harmonogram_wsparcia_doradztwo-prawne-XI 2020
Harmonogram_wsparcia_doradztwo-prawne-XII 2020
O projekcie
Oferta i dokumenty
Aktualności
Harmonogram wsparcia
Kontakt
Polska Fundacja Ośrodków Wspomagania Rozwoju Gospodarczego „OIC Poland” z siedzibą w Lublinie
Gospodarcza 26, 20-213 Lublin
tel.(81) 710 46 30
e-mail: sekretariat@oic.lublin.pl