Nad czym pracujemy

Projekt w realizacji

Inclusive Engagement of Underrepresented Students in Vocational Education & Training – InclusiVET

Inclusive Engagement of Underrepresented Students in Vocational Education & Training – InclusiVET

O projekcie

Projekt InclusiVET jest realizowany w ramach Programu Erasmus+, Akcja 2 Sektor Kształcenie i szkolenie zawodowe, Partnerstwa Współpracy w okresie od 01.09.2022 do 31.08.2025.

Partnerstwo projektu składa się z 6 organizacji z 6 krajów:

  • Koordynator projektu: SOCIETE D’ENSEIGNEMENT PROFESSIONNEL DU RHONE (SEPR) – Francja

oraz Partnerzy:

  • SKUPNOST VISJIH STROKOVNIH SOL REPUBLIKE SLOVENIJE – Słowenia
  • ORGANIZING BUREAU OF EUROPEAN SCHOOL STUDENT UNIONS – Belgia
  • KNOWLEDGE INNOVATION CENTRE (MALTA) LTD – Malta
  • Fundacja OIC Poland – Polska
  • Magyar Digitális Oktatásért Egyesület – Węgry.

Projekt InclusiVET ma na celu:

  • zwiększenie świadomości i wiedzy w zakresie istniejących barier, wyzwań i możliwości włączenia i zaangażowania uczniów VET pochodzących z różnorodnych grup;
  • zachęcanie instytucji kształcenia i szkolenia zawodowego do krytycznej refleksji nad własnymi praktykami dotyczącymi włączania uczniów niedostatecznie reprezentowanych;
  • wspieranie tych instytucji za pomocą konkretnych narzędzi w celu zwiększenia zaangażowania uczniów z różnorodnych grup w ramach kształcenia i szkolenia zawodowego.

Grupa docelowa

InclusiVET jest 3-letnim projektem Programu Erasmus+ skierowanym do:

  • uczniów szkół branżowych i techników, a zwłaszcza uczniów niedostatecznie reprezentowanych i defaworyzowanych
  • reprezentantów uczniów (w tym samorządów uczniowskich i innych formalnych i pozaformalnych grup uczniowskich)
  • kadry kierowniczej instytucji VET oraz kadry pedagogicznej i wspierającej (np. nauczycieli wspomagających).

Projekt oferuje narzędzia i materiały edukacyjne dla uczniów, kadry pedagogicznej i dyrekcji szkół VET mające na celu zwiększenie zaangażowania niedostatecznie reprezentowanych uczniów w życie szkoły.

Rezultaty projektu

  1. Grupy fokusowe wśród uczniów i kadry dydaktycznej szkół kształcenia i szkolenia zawodowego w każdym kraju mapujące potrzeby, luki i dobre praktyki we wspieraniu uczniów niedostatecznie reprezentowanych
  2. 200 uczniów, nauczycieli, kadry kierowniczej szkoły wdrażających wypracowane rozwiązania w szkole
  3. Grupy fokusowe, wywiady oraz badanie narzędziem samooceny przeprowadzone przez uczniów wśród kadry szkolnej i innych uczniów sprawdzające poszczególne obszary funkcjonowania szkoły
  4. Powstanie rekomendacji uczniowskich w zakresie wspierania uczniów niedostatecznie reprezentowanych w szkołach.

Produkty projektu

  1. Raport dotyczący niedostatecznie reprezentowanych grup uczniów uczestniczących w kształceniu i szkoleniu zawodowym (VET) w Europie
  2. Narzędzie samooceny sprawdzające funkcjonowanie szkoły w poszczególnych obszarach
  3. Wytyczne do przeprowadzenia grup fokusowych, wywiadów oraz badania narzędziem samooceny przez uczniów kształcenia i szkolenia zawodowego
  4. Kurs online i dodatkowe zasoby w zakresie włączenia i zaangażowania uczniów skierowane do nauczycieli, psychologów, pedagogów

Nr projektu

2022-1-FR01-KA220-VET-000086281

Termin realizacji

01.09.2022 - 31.08.2025
Skip to content