Serdecznie zapraszamy szkoły branżowe I i II stopnia oraz technika z całej Polski do udziału w pilotażu produktów projektów hVET i InclusiVET.
Czy możliwe jest wdrożenie kształcenia hybrydowego w szkołach zawodowych?
W jaki sposób stworzyć włączające środowisko szkolne, angażujące wszystkich uczniów?
Na te pytania szukamy odpowiedzi w projektach hVET i InclusiVET, realizowanych w ramach programu Erasmus+, Kształcenie i szkolenie zawodowe.
PROJEKT HVET, CZYLI EDUKACJA HYBRYDOWA W SZKOŁACH KSZTAŁCENIA I SZKOLENIA ZAWODOWEGO
Edukacja hybrydowa, łącząca cechy nauki online i interakcji typowych dla nauczania tradycyjnego, cieszy się zainteresowaniem badaczy od początku XXI wieku. Została stworzona z myślą o nietypowych dorosłych uczniach (Martin, 2003). Gamage i współpracownicy (2022) argumentują, że hybrydowy model może być lepszy niż nauka wyłącznie online, ponieważ platformy internetowe mają wady niezależne od naszej kontroli.
Wdrożenie efektywnego nauczania hybrydowego wymaga starannego planowania, zaangażowania zarówno nauczycieli, jak i uczniów oraz dostępu do odpowiednich zasobów technologicznych. Jest to efektywny sposób na dostosowanie się do zmieniających się warunków edukacyjnych, w tym w przypadku sytuacji awaryjnych czy konieczności nauki na odległość.
Głównym celem projektu hVET jest przygotowanie szkół zawodowych do nowego modelu edukacji po pandemii. Poprzez stworzenie, przetestowanie i wdrożenie hybrydowego modelu edukacji oraz zestawu narzędzi, zasobów i materiałów, projekt ma wspierać nauczycieli, trenerów, praktyków i uczniów kształcenia zawodowego. Narzędzia te mają pomóc nauczycielom być skutecznymi w nowym środowisku hybrydowym, pobudzać uczestnictwo i współpracę między uczniami oraz zwiększać motywację i zaangażowanie zarówno kadry pedagogicznej, jak i uczniów, pomimo ewentualnych zakłóceń w edukacji.
PROJEKT INCLUSIVET, CZYLI WSPIERANIE ZAANGAŻOWANIA WSZYSTKICH UCZNIÓW W ŻYCIE KLASY I SZKOŁY
Wielu uczniów napotyka wyzwania, które ograniczają ich pełne uczestnictwo w życiu szkoły. Mogą być one spowodowane przez wiele zróżnicowanych czynników, takich jak sytuacja materialna, lęki społeczne, różnice kulturowe czy niepełnosprawność.
Budowanie włączającego systemu zaangażowania uczniów wymaga zmiany perspektywy szkoły, która, chcąc bardziej wspierać uczniów, powinna dokonać refleksji na temat obecnego systemu wspierania uczniów. Pomóc w tym mogą również sami uczniowie – wsłuchanie się w ich potrzeby, rekomendacje i prośby jest źródłem nowych informacji na temat działania szkoły i możliwością do dalszego rozwoju. Z kolei uczniowie czują się włączeni w życie szkoły i mają poczucie sprawczości – ich zdanie ma znaczenie, ich wyjątkowość jest doceniona!
Celem projektu InclusiVET jest zachęcenie szkół do refleksji nad własną polityką i praktykami w zakresie włączającego zaangażowania uczniów oraz wspieranie ich za pomocą gotowych narzędzi edukacyjnych.
DOŁĄCZ DO PROJEKTÓW HVET I INCLUSIVET!
Serdecznie zapraszamy szkoły branżowe I i II stopnia oraz technika z całej Polski do udziału w pilotażu produktów międzynarodowych projektów hVET i InclusiVET.
Uczestnictwo w projektach daje szkole możliwość poznania różnorodnych podejść do edukacji, wzbogacić ofertę edukacyjną i podnieść jakość kształcenia. Szkoły uczestniczące w projekcie otrzymają zaświadczenia o udziale w międzynarodowych działaniach w programie Erasmus+ oraz możliwość nawiązywania partnerstw z innymi placówkami edukacyjnymi w Europie. Nauczyciele i uczniowie zaangażowani w działania pilotażowe otrzymają zaświadczenia i upominki. Jako pierwsi dostaną darmowy dostęp do zróżnicowanych materiałów edukacyjnych opracowanych w ramach projektów.
Udział w działaniach jest bezpłatny.
Misją Fundacji jest inspirowanie siebie i innych w rozwoju dzieląc się wiedzą i doświadczeniem, dostarczanie naszym Klientom i Partnerom innowacyjnych metod i narzędzi do realizacji celów, partnerskie podejście, wiarygodność i profesjonalizm w dążeniu do sukcesów naszych Klientów.